«Настав час, коли на мене почали працювати князі та графи» - Коко Шанель
Велична мадемуазель, Коко Шанель не була ювеліром. Бунтар за вдачею, вона заперечувала правила моди, створювала демократичний стиль в одязі та прикрасах. Діаманти для неї були консервативним духом минулої доби. Вона їх не носила, хоча досягла вершини своєї слави і була бажаною гостею великосвітських подій.
«Я не люблю коштовності заради коштовностей, які витягають із сейфа, щоб справити враження, а потім ховають знову у сейф».
Коли герцог Вестмінстерський намагався зробити їй пропозицію, подарувавши великий смарагд, Коко з кокетством і властивою їй зухвалістю, викинула його за борт корабля, на якому вони знаходилися. У таких вчинках виявлялася вся сутність Великої мадемуазелі.
Коко вважала, що прикраси повинні служити, нести основну свою місію – прикрашати жінку, незважаючи на становище та походження.
Вона перетворила перли на найдоступніший аксесуар, прикрашаючи ними улюблену чорну сукню, гольфи та брючні костюми. Ввела в моду, закохала всю Францію, а згодом цілий світ, у недорогі річкові перли та перлини бароко неправильної форми. Вона не створювала з ними ювелірні колекції, вона поставила перлині тон смаку, вишуканості та елегантності.
Хоча Коко Шанель дуже легковажно ставилася до дорогоцінного каміння, в її ювелірному ящику їх було достатньо. Це були подарунки тих, відомих і багатих, герцогів та відомих магнатів, які любили Коко та вважали за честь подарувати цінний подарунок. Можливо, вони б так і залишилися в сейфі, якби не її знайомство з герцогом ді Вердурою.
Герцог Фулько ді Вердур походив із знатного роду сицилійської аристократії. Молодий красень, з витонченим смаком і потягом до розкоші, він прибув у Венецію, щедро спускаючи статки свого покійного батька. Розгульний спосіб життя міг призвести до банкрутства, якби не Коко Шанель. Тепер вона вибирала. Його краса, вроджений талант та художні здібності полонили Коко.
Вона запрошує створити новий дизайн текстилю. Спостерігаючи за його роботою, вона зрозуміла, що перед нею знаходиться справжній талант.
У неї миттєво спалахує ідея! Її дорогоцінне каміння має побачити світ! Коко вручає свою скарбницю герцогу з пропозицією надати цим камінням нове життя.
Шанель не помилилася. Їхня спільна праця виявилася плідною. І, як наслідок, у 1930 р. світ побачив ювелірну колекцію герцога ді Вердури та Коко Шанель – браслети з Мальтійськими хрестами.
Виконані вони були в золоті чи сріблі, покриті білою емаллю, у формі широкого манжету, що візуально продовжував рукав. Мальтійські хрести були викладені діамантами у поєднанні з недорогоцінними каміннями-мінералами, другого та третього порядку. Це було нечувано. Світський бомонд був здивований та шокований. Коко з Фулько ді Вердурою побешкетували, поєднавши непоєднуване. На той час це був знову виклик усталеним поглядам на коштовності.
Масивні браслети з мальтійськими хрестами швидко набували популярності. Гра неймовірних кольорів дорогоцінного каміння різного сорту зробила їх неординарними та унікальними. Вони стали не підвладні часу.
Завдяки Коко герцог відкрив у собі талант ювеліра. Вона це вчасно помітила, підхопила та дала йому старт у майбутнє. Якщо раніше чоловіки підтримували та фінансували Коко, то Велична мадемуазель своєю легкою рукою запалювала зірки.
Пропрацювавши разом із Шанель 8 років, Фулько ді Вердура переїхав до Америки, заснував свій ювелірний будинок Verdura та увійшов до історії ювелірного мистецтва, як майстер шедеврів.
У США, в тандемі з Полем Флато, Фулько ді Вердура створює колекцію прикрас Verdura for Flato, які стають відомими та популярними серед зірок Голлівуду таких як Марлен Дітріх, Джоан Фонтейн, Тайрон Пауер, Гері Купер, Джоан Кроуфорд!
Коко Шанель у 1932 р. створила свою власну та єдину ювелірну колекцію Високого мистецтва, Bijoux de Diamants, прикраси з діамантами. Час змінив її ставлення до короля всіх дорогоцінного каміння – діаманту. Колекція була виготовлена на прохання Товариства реалізаторів алмазів з метою їхньої реклами. В її основі було 5 мотивів-символів: перо, бахрома, бант, сонце та зірки – містичне сузір'я, що нагадує їй мозаїчний малюнок підлоги, де пройшло його дитинство. Габріель Шанель вважала число «5» щасливим, тому закодувала його у своїх духах Chanel N5 та ювелірної колекції, організовуючи свої виставки 05.05.
Велична жінка! Перед нею завмирали, обожнювали! Чоловіки захоплювалися її дивовижною харизмою! Кожен, з ким звела її доля, залишив у житті Коко неабиякий слід.
І слово «Вона», яке часто вживали по відношенню до Коко Шанель, набувало величі й сили! Сили жінки, яка стала легендою! Сили жінки – ім'я якої вже друге століття не сходить з вуст!
MarkoSoli – пишемо ювелірні історії✨